“(...) Gazeteler gündeliğin dışında her şeyden bahsediyor. Gazeteler beni sıkıyor, bana hiçbir şey öğretmiyor: Anlattıkları beni ilgilendirmiyor, ne beni sorguluyor, ne de sorduğum sorulara ya da sormak istediklerime cevap veriyor.

Gerçekten olup bitenler, yaşadıklarımız, ötesi, bütün geri kalan nerede? Her gün olup biteni ve her gün yineleneni, basmakalıbı, gündeliği, besbelliyi, ortaklaşa olanı, sıradanı, olağan-içini, arka plandaki uğultuyu nasıl açıklayacağız, onu nasıl sorgulayacak, nasıl tarif edeceğiz?

Alışılageleni soruşturmak. Ama tam da buna alışığız. Bunu sorgulamıyoruz, sorgulanmıyoruz, problem yok gibi görünüyor, onu düşünmeden yaşıyoruz, sanki o ne bir soruyu ne de bir cevabı yansıtıyormuş gibi, hiçbir haberin taşıyıcısı değilmiş gibi. Buna koşullanma bile denmez, bu anestezidir.

Hayatımızı düşleri olmayan bir uykuda geçiriyoruz. Ama o, hayatımız, nerede? Bedenimiz nerede? Mekanımız nerede?

Bu “alelade” şeylerden nasıl söz edelim, daha doğrusu izlerini nasıl sürelim, onları saklandıkları yerden nasıl dışarı çekelim, yapıştıkları cüruftan koparalım, onlara nasıl bir anlam, bir dil yükleyelim ki, sonunda, var olandan, bizim kim olduğumuzdan söz açsınlar? (...)”

Georges Perec, Olağan-İçi, Gündelik Hayatın Envanteri, 1989.

 

Gündelik hayat, yaşadığımız zamanı dilimlere ayırdığımız, kendimizi var ettiğimiz fiziksel bir alandır ve bir ayna görevi görerek içinde bulunduğu dönemin kültürel ve zihinsel yapısını göstermesi, toplumsal olanı içinde barındırması açısından önem taşır. Sarı Denizaltı Sanat İnisiyatifi’nin Kültür için Alan tarafından desteklenen güncel sanat projesi “Hiçbir Şey Olmadığında”, Georges Perec’in “Hiçbir şey olmadığında ne oluyor?” sorusundan yola çıkıyor. Gündelik hayatımızda önemsiz ve değersiz görünen, bizi şaşırtmayı bırakmış şeyleri, aleladeyi, sıradanı sorgulamak üzere gündelik hayatın kendi dinamiği ve ritmi içinde günümüz koşullarında giderek daralan hayatımıza yeniden bakmayı deniyor. Gündelik hayatın sıradanlıkları arasından sızanların izini sürüyor, her gün iç içe yaşadığımız “şeylere” yakından bakıyor, rutinlerin akışını bozmaya niyetleniyor.

Farklı disiplinlerden bağımsız sanatçıları buluşturarak sanatçıların tanıklıkları, deneyim aktarımları ya da sezgisel üretimleriyle gündelik hayatın beslendiği sisteme, sıradan olana, üzerinde hiç düşünmediklerimize yakından bakıyor. Avangardların sanatla hayatı birleştirme arzusundan ilham alarak bir diyalog ve tartışma ortamı yaratmayı amaçlıyor. 

 

Mayıs ayında başlayan ve Kasım ayında tamamlanan güncel sanat projesinin ilk modülünü 10 davetli sanatçının çevrimiçi konuşmalarını kapsayan “Hiçbir Şey Olmadığında, Gündelik Hayatın Sanatı Konuşmaları”, ikinci modülünü ise 12 davetli sanatçının Ekim ayında İzmir Konak’ta Çatı Sanat Alanı’nda, Kasım ayında ise Bergama’nın gündelik hayatına yayılan sergiler oluşturuyor.

GÜNDELİK HAYATIN SANATI KONUŞMACILARI:

Ezgi Bakçay, Ekmel Ertan, Orhan Cem Çetin, Metehan Özcan, Rafet Arslan, Selin Yağmur Sönmez, Seher Uysal, Serhan Ada, Sezgi Abalı, Yücel Tunca, Zeyno Pekünlü

SANATÇILAR:

Ali Kanal, Aslıhan Güçlü, Ateş Alpar, Can Tanrıseven, Didem Erişkin, Ekin İdiman, Kıvılcım Güngörün, Selin Yağmur Sönmez, Sezgi Abalı,  Okan Pulat, Zekiye Buğurcu, Zeynep Merve Çiçek

PROJE KOORDİNATÖRLERİ:

Günseli Baki, Yücel Tunca

Konusmalar_genel.jpg

GÜNDELİK HAYATIN SANATI KONUŞMALARI 

Mayıs ayından itibaren her hafta bir konuk sanatçının gerçekleştireceği gündelik hayatın sanatı konuşmaları Temmuz sonuna kadar devam edecek. Çevrimiçi olarak gerçekleşecek konuşmaların kayıtları YouTube kanalından ve Periskop bölümünden izlenebilecek. 

  • Gündelik Hayat ve Fotoğraf - Yücel Tunca
    24 Ağu 20:30 – 22:00 GMT+3
    Gündelik Hayatın Sanatı Konuşmaları
    Kültür İçin Alan tarafından desteklenen "Hiçbir Şey Olmadığında" güncel sanat projesi çerçevesinde Mayıs ayından itibaren her hafta bir konuk sanatçının gerçekleştireceği Gündelik Hayatın Sanatı konuşmalarının sonuncusunda Gündelik Hayat ve Fotoğrafı konuşuyoruz.
    Paylaş
  • Gündelik Hayatın Dönüştürülmesi Bir Direniş Pratiği Olabilir Mi?- Selin Yağmur Sönmez
    19 Ağu 20:30 GMT+3 – 20 Ağu 00:30 GMT+3
    Gündelik Hayatın Sanatı Konuşmaları
    Kültür İçin Alan tarafından desteklenen "Hiçbir Şey Olmadığında" güncel sanat projesi çerçevesinde Mayıs ayından itibaren her hafta bir konuk sanatçının gerçekleştirdiği Gündelik Hayatın Sanatı konuşmalarında bu hafta Selin Yağmur Sönmez konuk oluyor.
    Paylaş
  • Benjamin'in Berlin Günlüğü'nden Çocukluk Nesnelerine - Serhan Ada
    15 Tem 20:30 – 22:00
    Gündelik Hayatın Sanatı Konuşmaları
    Kültür İçin Alan tarafından desteklenen "Hiçbir Şey Olmadığında" güncel sanat projesi çerçevesinde Mayıs ayından itibaren her hafta bir konuk sanatçının gerçekleştireceği Gündelik Hayatın Sanatı konuşmaları Ağustos ortasına kadar devam ediyor.
    Paylaş
  • Nadire Kabineleri ve Şeyler Üzerine - Ekmel Ertan & Sezgi Abalı
    08 Tem 20:30 – 22:00 GMT+3
    Gündelik Hayatın Sanatı Konuşmaları
    Kültür İçin Alan tarafından desteklenen "Hiçbir Şey Olmadığında" güncel sanat projesi çerçevesinde Mayıs ayından itibaren her hafta bir konuk sanatçının gerçekleştireceği Gündelik Hayatın Sanatı konuşmaları Ağustos ortasına kadar devam ediyor.
    Paylaş
  • Kalıcı ya da anlık bilgi yığınlarına sanatçı yaklaşımı - Zeyno Pekünlü
    24 Haz 18:30 – 20:10 GMT+3
    Gündelik Hayatın Sanatı Konuşmaları
    Kültür İçin Alan tarafından desteklenen "Hiçbir Şey Olmadığında" güncel sanat projesi çerçevesinde Mayıs ayından itibaren her hafta bir konuk sanatçının gerçekleştireceği Gündelik Hayatın Sanatı konuşmaları Ağustos ortasına kadar devam ediyor.
    Paylaş
  • Nesneler, Yeni Olasılıklar ve İmge - Orhan Cem Çetin
    17 Haz 20:30 – 22:00 GMT+3
    Gündelik Hayatın Sanatı Konuşmaları
    Kültür İçin Alan tarafından desteklenen "Hiçbir Şey Olmadığında" güncel sanat projesi çerçevesinde Mayıs ayından itibaren her hafta bir konuk sanatçının gerçekleştireceği Gündelik Hayatın Sanatı konuşmaları Ağustos ortasına kadar devam ediyor.
    Paylaş
  • Modernist Mekanın Deneyim ve Temsil Biçimleri - Metehan Özcan
    10 Haz 20:30 – 22:00 GMT+3
    Gündelik Hayatın Sanatı Konuşmaları
    Kültür İçin Alan tarafından desteklenen "Hiçbir Şey Olmadığında" güncel sanat projesi çerçevesinde Mayıs ayından itibaren her hafta bir konuk sanatçının gerçekleştireceği Gündelik Hayatın Sanatı konuşmaları Ağustos ortasına kadar devam ediyor.
    Paylaş
  • Bilinen Gündelik Hayatın İptali ve Başka Gündelik Hayat Haritaları - Rafet Arslan
    03 Haz 20:30 – 22:00 GMT+3
    Gündelik Hayatın Sanatı Konuşmaları
    Kültür İçin Alan tarafından desteklenen "Hiçbir Şey Olmadığında" güncel sanat projesi çerçevesinde Mayıs ayından itibaren her hafta bir konuk sanatçının gerçekleştireceği Gündelik Hayatın Sanatı konuşmaları Ağustos ortasına kadar devam ediyor.
    Paylaş
  • Sıradan Şeylerin Dünyasına Politik Bakış - Ezgi Bakçay
    27 May 20:30 – 22:00 GMT+3
    Gündelik Hayatın Sanatı Konuşmaları
    Kültür İçin Alan tarafından desteklenen "Hiçbir Şey Olmadığında" güncel sanat projesi çerçevesinde Mayıs ayından itibaren her hafta bir konuk sanatçının gerçekleştireceği Gündelik Hayatın Sanatı konuşmaları Ağustos ortasına kadar devam ediyor.
    Paylaş
  • Olayların yokluğunda: gündelik hayatın sanatı - Seher Uysal
    20 May 20:30 – 22:10 GMT+3
    Gündelik Hayatın Sanatı Konuşmaları
    Kültür İçin Alan tarafından desteklenen "Hiçbir Şey Olmadığında" güncel sanat projesi çerçevesinde Mayıs ayından itibaren her hafta bir konuk sanatçının gerçekleştireceği Gündelik Hayatın Sanatı konuşmaları Ağustos ortasına kadar devam ediyor.
    Paylaş

SANATÇILAR:

Aslıhan Güçlü, Ateş Alpar, Can Tanrıseven, Ekin İdiman, Kıvılcım Güngörün, Selin Yağmur Sönmez, 

Sezgi Abalı, Okan Pulat, Onur Kocaer, Zekiye Buğurcu, Zeynep Merve Çiçek

Aslıhan Güçlü.png

ASLIHAN GÜÇLÜ

Ankara doğumlu Aslıhan Güçlü,  Ege Üniversitesi Klasik Arkeoloji Bölümü’nü bitirdikten sonra Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Bölümü’nden mezun oldu. Aynı üniversitede Sanat ve Tasarım bölümünde yüksek lisansını tamamladıktan sonra fotoğraf bölümünde doktora çalışmalarına devam etmektedir.  2007 yılında İFSAK 2. Genç Fotoğrafçılar Festivali’nde ‘Sümerbank’ seçkisiyle, 2012 yılında Pera Müzesi’nde düzenlenen ‘Deneyimin Ötesinde’ sergisinde ‘Kötülük Çiçekleri’ başlıklı projesiyle, 2014 yılında Mamut Art Project’in ikinci edisyonunda ‘Never Changed’ serisiyle, 2016 yılında da III. Fotoistanbul Fotoğraf Festivali’nde ‘Adem’in Mağlubiyeti’ projesiyle yer aldı. 2018 yılında ‘Manifesto’ ve ‘Nihil’ isimli fotoğraf ve video çalışmalarıyla K2 Güncel Sanat Merkezi ve İzmir Resim Heykel Müzesi’nde sergilere katıldı. Pandeminin başlamasıyla birlikte İstanbul başta olmak üzere birçok şehirden davetli sanatçılarla birlikte İzole Project çalışmasında yer alan Aslıhan Güçlü, GAPO'nun yürüttüğü Mahalle İzmir projesinin de katılımcı sanatçılarından biridir. İnsan eliyle değiştirilmiş coğrafyalar, görsel bellek araştırmaları, psikocoğrafya konularında çalışmalarına devam ederken aynı zamanda toplumsal cinsiyet ve beden soyutlamaları üzerine çalışmalarına devam etmektedir.

CAN TANRISEVEN

2008 yılında, 35 mm ve 120 mm fotoğraf makineleriyle çekim ve kendi fotoğraf banyo proseslerini yapmaya başladı. Uslup olarak film ve analog fotoğraf tekniklerini kullanıyor.Pinhole fotoğrafçılık ile ilgili çalışmalar yapıyor.Çeşitli amatör karma sergilere katıldı. 2015 yılında fotoğrafları İngilteredeki analog fotoğraf dergisi Optiko Zine tarafından basıldı.2016 yılında polaroid fotoğraflara  yaptığı çizim ve boyalamalardan oluşan çalışma Fotoistanbul Fotoğraf Festivalinde sergilendi.Bu proje 2017 yılında Fail books tarafından fotozin kitap olarak basıldı ve Paris Fotoğraf Festivali gibi yurtdışı festivallerinde sergilendi. 2018 Ekim ayında Sin adlı proje Suimasen tarafından basıldı. Çalışmalarına İzmir’de devam ediyor.

KIVILCIM GÜNGÖRÜN

1992 Manisa doğumlu sanatçı Kıvılcım S. Güngörün, İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi Fotoğraf Anasanat Dalı mezunudur. Öz-belgeci üslubu ile, çalışmalarını sokak-portre-doğa üçlemesi üzerinden, birbirlerine zincirleyerek, biriktirerek ve yeni bağlamlar ekleyerek oluşturmaktadır. Fotoğraf çekme pratiğine ek olarak, analog ve dijital tekniklerle yapmakta olduğu kolajlar kendi hayatından kaydetmiş olduğu kelimelerin, kişilerin, aksiyonların, birleşmesiyle sanatçının gündemsel dışavurumu olarak ortaya çıkar. Bu yanlarıyla işlerinde, yaşadığımız çağın seçilmiş çarpık/anlık yansımalarının izlenmesi mümkündür. Farklı disiplinlerden unsurların ve buluntu objelerin de kullanıldığı enstalasyon çalışmalarının yer aldığı kişisel sergiler yapmış ve grup sergilerine katılmış olan sanatçı güncel olarak projelerini İzmir-Manisa-İstanbul şehirlerinde sürdürmektedir.

SEZGİ ABALI

Sanatçı, küratör ve eğitimcidir. İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun olduktan sonra, Sanat Yönetimi alanında yüksek lisansını tamamladı. Uzun süre üniversitede ders verdikten sonra, İstanbul'da bağımsız bir sanat inisiyatifi ve  uluslararası sanatçı rezidansı olan halka sanat projesi’nin ortak girişimcilerinden biri oldu. 2012 yılında, çağdaş bir mekânsal form olarak merak odalarına (Wunderkammern) dair bir yorum da sayılabilecek Kabine Nadire isimli sanat ve tasarım projesini başlattı. Sıradışı, ilgi çekici ve tuhaf sanat ve tasarım eserlerini bir araya getirerek sergiledi. Sanatsal pratiğini çoğunlukla arşivleme, belgeleme ve hikaye anlatımı yoluyla sürdürüyor. Üretim süreci çoğunlukla, bize tanıdık ve uzak olanları bir araya getiren bir kazıma, ortaya çıkarma,  toplama ve birleştirme sürecine dayanıyor. Sezgi Abalı (d.1979) Mersin'de doğdu. İzmir ve İstanbul'da yaşıyor ve çalışıyor.

ONUR KOCAER

1982 yılında İzmir de doğan sanatçı, 2008 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Heykel ana sanat dalından mezun olduktan sonra halen yürüttüğü atölyesinde özellikle kamusal alan heykelleri üzerine çalışmakta olup, iyi tasarım İzmir 3 prodüksiyon sorumlusu, iyi tasarım İzmir 4 genel koordinatör olarak görev almıştır. 2017 yılından bu yana da İzmir Kültür Platformu içerik editörü olarak devam etmektedir. Sanatçı aynı zamanda kurucusu olduğu Çatı Ortak Sanat Alanı’nın koordinatörlüğünü sürdürmektedir.

ZEYNEP MERVE ÇİÇEK

1987 yılında Ankara’da doğdu. Lise Eğitimini 2001–2005 yılları arasında Kırıkkale Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Resim Bölümü’nde, Lisans Eğitimini 2005–2009 yılları arasında Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda, Yüksek Lisans Eğitimini 2009–2012 yılları arasında Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Resim Ana Sanat Dalı’nda tamamladı. 2017 yılında Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Resim Ana Sanat Dalı’nda Sanatta Yeterlik eğitimine başladı. Resim alanına paralel olarak sanatın diğer alanlarından grafik, seramik ve fotoğrafla hem kişisel hem de mesleki anlamda ilgilendi. Sanatta Yeterlik eğitimi süresince mekâna özgü sanat konusu üzerine araştırma ve incelemeler yaptı. Yaşadığı şehirlerde mekâna özgü enstalasyonlar gerçekleştirdi. Bugüne kadar 5 kişisel sergi açtı ve birçok karma sergiye katıldı. Son dönem çalışmalarını; aidiyet, aidiyetsizlik, dışlanma, yabancılaşma, kamusal yaşamın gündelik yaşama etkisi gibi meseleler doğrultusunda biçimlendirmektedir. 2010 yılından beri Görsel Sanatlar Öğretmenliği yapmakta olup çalışmalarına Ankara’daki kişisel atölyesinde devam etmektedir.

ATEŞ ALPAR

1992 Mardin, Nusaybin doğumlu Ateş Alpar, fotoğraf, görsel sosyoloji, sinema ve müzik üzerine üretimler yapıyor. Mimar Sinan Üniversitesi'nde misafir öğrenci olarak, sanat, sanat felsefesi, görsel sosyoloji ve politika derslerine katıldı. Çağdaş belgesel fotoğraf alanında göç, sınır, kimlik, toplumsal hareketler, toplumsal bellek, politika, underground müzik, LGBTİ+/queer gibi konuları merkeze alarak video ve fotoğraf hikâyeleri üretiyor. Katıldığı bazı sergiler: Sauna (Online Sergi, 2021); Pasaj, Merkezkaç Sanat Kolektifi (Online Sergi, 2020); Through The Window, İstanbul - Hollanda (Online Sergi, 2020); ''Kel Ama Kıllı'', Arada Festivali / Ada Sanat, - İstanbul (2020); Turkısh Delight, Londra (2020); OBSIBIDIAN - "Sona Gelim - Patlama" / Pixie, İstanbul (2019); Karaburun Bilim Kongresi - "Proleterin Tozu", İzmir (2019) "Queer Ballet" / İzmir (2019); "1+1 Birlikte Güçlüyüz", Boysan'ın Evi / İstanbul (2019); "Stonewall'dan Türkiye'ye İsyan", Cenevre (2019); "Sahalarda Kuir Paslaşmalar" - Let's Fairy Play, Hrant Dink Vakfı / İstanbul (2018); LadyFest, Dramaqueer / İstanbul (2018); "Mayday", Yaşar Kemal Kültür Merkezi / Adana (2017); Belgesel Fotoğraf Günleri, İstanbul (2016).

EKİN İDİMAN

1983 İzmir doğumlu Ekin İdiman, Gerrit Rietveld Academie AudioVisual bölümünden 2010 yılında mezun oldu.  Videoart ve yerleştime alanında eserler üretmektedir. Kunstvlaii (NL),  Notshuis Film Festival(NL), Musrarmix Festival (IL) ve Expanded Vision Festival(IT) gibi pek çok uluslarası fuar ve festivale video yerleştirmeleri ile katılmıştır.   Izmir’de yaşamakta ve akademisyen olarak çalışmaktadır. Izmir’de bağımsız sanat girişimlerinin düzenlediği karma sergiler aracılığıyla kamusal alanlarda eserlerini sergilemektedir.  Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Sanat ve Tasarım yüksek lisans programını tamamlamıştır.

SELİN YAĞMUR SÖNMEZ

1994 yılında İstanbul’da doğdu. İlkokulu, ortaokulu ve liseyi İstanbul’da tamamladı. 2012 yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Resim-iş Öğretmenliği Bölümü’nde eğitim almaya başladı. H. Avni Öztopçu atölyesinde desen ve resim eğitimi aldı. 2014 - 2015 döneminde Erasmus+ programı kapsamında Jan Evangelista Purkyne Üniversitesi’nin Sanat ve Tasarım Fakültesi’nde eğitimine devam etti. 2016 yılından itibaren kurucuları arasında yer aldığı, bağımsız sanat inisiyatifi “Sanat Enstitüsü”nde alternatif sanat eğitimi metotları üzerine çalışmalar yürüttü. 2017 yılında Marmara Üniversitesi’nden mezun oldu. Marmara Üniversitesi bünyesinde eğitim süreçlerini belgeleme amacıyla H. Avni Öztopçu tarafından başlatılan ve öğrenciler tarafından sürdürülen “ders BELGELİĞİ” çalışmalarına aktif katılım sağladı. Yurt içinde ve yurt dışında bağımsız sergi projelerinin yürütücülüğünü üstlendi. 2017 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Temel Sanat ve Tasarım Bölümü’nde yüksek lisans eğitimi almaya başladı. Gündelik hayatın sanatla ilişkisi ve sanatın hayatı dönüştürücü etkisi üzerine teorik ve pratik çalışmalar yürüten Sönmez, halen Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde yüksek lisans eğitimine devam etmektedir.

OKAN PULAT

1981 yılında Bandırma'da doğdu. 2010 yılında ciddi olarak fotoğraf ile ilgilenmeye başladı. Aynı sene içinde Bandırma Fotoğraf sanatı Derneği seminerine katıldı ve derneğin üyesi oldu. Banfad kapsamında bir çok karma sergide yer aldı. Fotoistanbul 2016'ya kişisel sergisi ile katıldı. 2017 yılında  Fail Books işbirliği ile gerçekleştirilen 16 fotoğrafçı 16 fotozin etkinliği kapsamında ''Existence'' adlı fotozini yayımlandı. 2018 yılında Suimasen Edtitions tarafından "Insight" adlı fotozini yayımlandı. Bandırma'da yaşamakta ve fotoğraf çalışmalarını sürdürmektedir.

ZEKİYE BUĞURCU

1983 İzmir doğumludur. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Resim-İş Öğretmenliği bölümünden mezun olmuştur. D.E.Ü Güzel Sanatlar Enstitüsü Sanat ve Tasarım yüksek lisans programına devam etmektedir. 2017-2019 yılları arasında kurucu üyelerinden olduğu Yüksek Oda'nın sanat direktörlüğünü üstlenmiştir. Çeşitli festivallerin seçkisinde yer alan Dülger'in Ağacı ve Eldiven adlı iki kısa filmin de yönetmeni olan sanatçı, çok disiplinli bir üretim pratiğini tercih etmekle birlikte, 2017 yılından bu yana kamusal alanda gerçekleştirdiği performatif duvar resimlerine odaklanmıştır. Daire Konuk Sanatçı Ağı kapsamında İnci Eviner'in yürütücülüğündeki İstanbul Atölyesi ve Simber Rana Atay'ın koordinatörlüğünde Port İzmir 4 İzmir Trienali, Quatuor Elementa gibi projelerde yer almıştır. İzmir Poetik İnisiyatifi üyesidir.Bu yıl Kültür İçin Alan tarafından desteklenen Maha Aura Projesinin sanat direktörlüğünü yapmaktadır.

SERGİ

Ekim 2021 - Çatı Art Space, Konak, İzmir

Kasım 2021 - Bergama, İzmir

hicbirsey-olmadiginda.jpg